Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-04, 15:23   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

"Helbred deg selv" av Susanna Ehdin

En fantastisk bok av en svensk forfatter som har solgt i hundretusener. Susanna Ehdin har doktorgrad i immunologi, og skriver om at vi har et potensial for å helberede oss selv fra sykdom, bare vi gir kroppen de rette forutsetningene. Boken handler om brobygging mellom den etablerte medisinen og alternativ behandling. Se hennes web-side www.ehdin.com . Du kan klikke på norsk versjon av web-siden. Boken anbefales på det aller varmeste av alle som er interessert i helse på en eller annen måte. Nå har den kommet i pocket-utgave, og jeg tror den bare kostet 149,-.
Kapitlene har følgende titler:

1. Den nye helsebevisstheten
2. Vi består av energi
3. Den legende kraften i vitaminer og mineraler
4. Du blir det du spiser
5. Tarmens flora og fauna
6. Bevegelse skaper flyt
7. Følelsenes betydning
8. Tankens skapende kraft
9. Helbredende avgiftning
10. Bevissthet og åndelighet
11. Helhetssyn - grunnlaget for selvhelbredelse.


Og fra web-siden har jeg sakset inn:


Hva innebærer den nye helsebevisstheten?

Sunnhetspleie - Styrking av det friske i stedet for å bekjempe sykdomssymptomer.

Leve i nået - Et nytt syn på kropp og helse -- vi tar hånd om oss selv nå i stedet for å reparere senere.

Selvhelbredelse - Å bruke kroppens skjulte ressurser.

Selvbestemmelse - Enkeltmennesket søker selv kunnskap.

Eget valg - Bevisstheten sprer seg til mennesker svært raskt og uten at noen andre bestemmer det.

Energi, qi - Å tilegne seg en annen tankegang og være åpen for nye ting.

Nærvær - Å leve i kontakt med seg selv og omgivelsene.

Holisme - Helhetstankegang: Alle deler samvirker til en helhet.

Emosjonisme - Vi erkjenner følelsenes betydning for helsen -- og viktigheten av å uttrykke dem.

Åndelighet - Kontakt med åndelige verdier.

Refleksjon - Lytt, lær av andre og ta egne beslutninger ut fra det.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat