Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-04, 03:24   #4
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av smosje

Rosenkål til pinnekjøtt er superdigg! 50% av familien spiser det (meg og pappa). 50% spiser kålrabistappe (brorsan og mutters). Men har lurt litt på kålrabi - åssen er det på lavkarbo da? Like ille som andre rotfrukter?

Er litt på gyngende grunn her, men vet at kålrot har mye mindre karbo, og mere fiber, og null stivelse... Men det er en del karbo (6.4 pr 100g), så man må moderere seg uansett. Men ren kålrabi ble litt vondt når vi testet det, så neste gang lagde vi med most blomkål oppi, og da ble det mildere og bedre. Lett å lage selv da, og det må man, for butikk-versjonen er ikke bra (potet oppi...).

Sitat:

Men du Ingo - hører jo rykter om dine kokkekunster, kunne ikke du laget et gastronomisk forslag til oss her da??

Skal se om jeg lager noe spennende i morra... Når du nevnte det, har jeg lyst til å lage en innpakket, urtemarinert kylling... Får se om jeg finner ingrediensene og får tid. Skal skrive ned så fort jeg leger det i alle fall. (Hvis det funker da... )

natta...........

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat