Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-05, 13:45   #8
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: "Bedre uten brød" - oppsummerings/skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Lise

...Jeg har tro på det, men jeg har også tro på at fett og høy GI mat og mye karber ikke er så bra sammen. (jeg må visst få lest denne boka jeg også)...

Du må huske en ting, Lise, for som du sikkert vet, så kan enkelte matvarer ha høy GI ikke bety at de også har høy GB, for vi snakker her om SMÅ mengder med karbo pr måltid... for som Lutz sier, så kan man spise OPPTIL 72 gr karbo, så avhengig av mengden karber pr måltid... så har GI- prinsippet mindre betydning enn det ellers ville ha hatt med denne typen kosthold...

Og husk at også Lutz anbefaler i hovedsak grønnsaker, men han sier også at andre typer karber er tillatt, forutsatt at man holder inntaket på et nivå som ligger innen anbefalingene...

Lutz har også et eget kappitel med eksempler på folk som har fått hjelp til vektoppgang med denne type kosthold... kanskje verd å ta en titt på???

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat