Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-10, 10:39   #8
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Går jeg ned pga lavkalori eller lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av mamman til luca, her.

Takker for svar

Med tanke på ganske heftig overvekt vil jeg nok tro jeg IHVERTFALL lå på 2000kcal om dagen! Om ikke mer!

Er jo sterke utslag på stixa, så er jo i ketose. (Jeg drikker 3l vann i døgnet) Vekta sto stille i nesten 4 uker, og plutselig så raser jeg nedover! 200gram i døgnet! (Jeg vil kalle det rase nedover)

Jeg har gått ned 45 kg på lavcalori for noen år siden, og da gikk jeg ALDRI ned så mye så fort. (Gikk opp sakte med sikkert da jeg møtte gubben og fikk barn...) Nå Føler jeg at jeg virkelig har funnet dietten/kostholdet for meg! Blir jo bare slapp og uggen av masse karbo, så like greit og utelate mengder av det i mitt kosthold

Er så redd jeg gjør noe galt, eller får i meg for lite mat! Men står jo i boka at jeg skal spise når jeg er sulten, men det er jeg jo skjeldent!?!? Jeg spiser flere ganger fordi jeg føler at nå MÅ jeg spise noe.
Skal det være sånn???

Jeg lurer også på: Den perioden jeg sto stille var nok fordi jeg ikke hadde funnet helt balangsegangen i hva jeg skulle spise, hadde da svake utslag på stixa og sto mer eller mindre stille på vekta. Nå har jeg mørke utslag og går masse nedover. Jeg drikker akkurat like mye!
Betyr det at jeg skiller ut mye mere ketoner?
Kan jo virke sånn! Vet jo at det kan ha med mengde vann man drikker, men har jo ikke endret noe på det.

Hei.
Jeg vil bare fortelle at det du skriver er helt likt som jeg har det. Jeg har vært i ketose siden begynnelsen av mars, men ikke hatt særlig vektnedgang. 1 kg ned en dag, og opp den samme kg neste dag osv. Så begynte jeg å kutte ned på alt jeg spiste til ca 1400 kcal, men fortsatt med lavkarbomat (under 15 gram karber), og nå får jeg mørkere utslag på stiksen og har gått ned 4 kg på 2 uker. Jeg lå på ca 1800-2000 kcal tidligere, men trener 3 dager i uka på Spenst, derfor tenkte jeg at det var vel greit. Så det er mulig at alle vi som står stille faktisk må moderere inntaket da, til tross for ketose?

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat