Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-14, 17:42   #130
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rømmegrøt, lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Mizzlola, her.

Hei. Bare lurer på en ting her. Hvis man spiser ekte rømmegrøt slik den skal være og koker av smør, hvordan kan dere da sammenligne den med en slik oppskrift med vann, fløte og jkm? Er det ikke bedre å lage den slik den skal og evnt bruke mandelmel el?

Synes det blir en helt ny grøt av den oppskrifta her, jeg.. Og det er synd når Rømmegrøt er godt

Nå er det vel sikkert forskjellige varianter fra sted til sted, men jeg synes denne smaker veldig likt den jeg er vant til. Framgangsmåte og ingredienser er, med unntak av at man bruker johannesbrødkjernemel i stedet for hvetemel, identisk med den som min farmor fra Røros pleide å lage, i alle fall. Men da brukte vi den usøtet som tilbehør til stekt fisk som regel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat