Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-14, 10:51   #16
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Mulig å finne driven igjen?

Enig med Imse. Stress hjelper ikke, det gjør bare vondt verre, det er min erfaring. Så derfor tok jeg det helt med ro da jeg startet (nok en gang) i januar i år, 8 år etter første forsøk med lavkarbo.

Rett nok lover de fleste slankekurer, også Eurodietten, at man skal kunne ta av 1 kilo per uke eller 4 -5 per måned og vel så det (man vil jo gjerne ha resultater fort), men jeg sa meg fornøyd med 2 per måned. 20kg ned på ett år, altså en lang tidshorisont, og ingen grunn til å stresse. Jeg har bommet på det sist gang jeg var på Ketolysedietten ("må ta av de xx kiloene før ferien om yy uker") og bare blitt irritert når det ikke gikk. Så derfor bestemte jeg meg for å la kroppen bestemme. Klart, om jeg hadde hatt 50kg som skulle bort, så ville jeg blitt passe oppgitt over at det da ville tatt to år med samme plan, men jeg hadde uansett gått i gang med den.

Jeg har tatt det helt med ro. Veier meg hver dag, og ned og opp og ned og opp har det gått, litt stress er jo det, men jeg har ikke notert det ned før det var en kilo i minus. Noen ganger har det vært etter mindre enn en uke, noen ganger har det vært etter så mye som tre uker. Per i dag ligger jeg 2 kilo foran skjema, og er selvfølgelig glad for det, samtidig som det gir meg en indre ro om det skulle butte litt i tiden fremover. Jeg er på vei og jeg er på rett vei.

Jeg kjenner ikke så mye til Eurodietten annet enn det jeg kan lese på hjemmesiden deres, men jeg ser jo at det er en lavkalori OG lavkarbo diett, noe som normalt sett er en garanti for kjapp og rask vektnedgang. Kroppen min ville nok svitsjet over i sparebluss-modus og vektstagnasjon ganske kjapt om jeg forsøkte meg på den; det er altfor mange tidligere feilslåtte lavkalorislankinger som fortsatt sitter i kroppen. Men...det er meg, og det er ikke sikkert det er likt for alle.

Jeg vet ikke om mine erfaringer hjelper deg så veldig mye Carisma, men jeg vil bare si at du for all del ikke må gi opp! Det er du for ung til, hadde jeg nær sagt, og du er i alle fall ingen fiasko, for i motsetning til mange andre som ikke engang gidder/prøver, så er du på god vei, veldig god vei. Ikke glem det.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat