Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-11, 16:07   #53
Cosmos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 3
Cosmos er på en erverdig vei

Sv: Optimal Ernæring

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

har ikke vært på tur, det hadde vært interessant, men for å være ærlig, selv om damen bak siden har gode intensjoner, er sidene så utrolig dårlig skrevet, og inneholder for lite informasjon om både hun som står bak, dietten optimal ernæring og om turen til Polen at jeg tenker at kanskje andre ting også ikke er helt i orden...
Mener Kwasniewski at kun tyttebær er lovlig på optimal diett feks? Og pommes frites? (det står dog små mengder da). Nå har ikke jeg fått tak i boka på engelsk foreløpig - venter vel på en norsk oversettelse

Når det gjelder poteter, så er det i følge Dr. Jan Kwasniewski mest optimalt at det lille man spiser av karbohydrater er raskt fordøyelig. Derfor er kokte/stekte poteter å foretrekke framfor råkost, korn og frukt. Her er en filmsnutt fra matlaging på kurstedet i Ustron - Polen, som er kommentert av Dag Viljen Poleszynski (leder av foreningen Kostreform og redaktør av helsemagasinet VOF):
http://video.filmpraksis.no/optimalernaring.html

__________________


Cosmos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring (Kwasniewski) Svar med sitat