Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-09, 12:44   #38
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Er det så galt å begrense matinntaket til barn?

Jeg syns det står veldig mye bra i denne tråden, men jeg er faktisk ikke enig i at vi ikke kan begrense matmengden til barna. Men dette tror jeg må skje sammen med en hel mengde andre ting. Som f.eks ha et fokus på hvorfor kroppen trenger det vi spiser, hvor mye og hvor ofte. En omlegging som går ikke bare på mengde mat men en del andre ting også.

Da vi måtte redusere mengde mat til datteren vår så sluttet vi å ha gryter og slik på bordet. Vi tok mat på tallerknene og satt på bordet. Vi tok små porsoner men hun fikk to ganger . På den måten følte hun at hun fikk endel mat siden hun fikk to ganger. Vi laget ikke store porsoner mat, men beregnet akuratt hvor mye vi trengte og var det tomt så var det tomt. Vi tenkte nøye gjennom hva slags mat som ble servert. ( fettfri, men da visste jeg ikke om lavkarbo) . Vi passet også på at det ble servert mat oftere enn tidligere. Hun måtte også lære seg følelsen som er der når en er passe mett. Det ble nesten som et prosjekt.

Som jeg skrev tidligere så er hun i dag en flott ungdom men fine matvaner.

Så kan man lure på hvorfor jeg fortsatt er så tykk. Jeg kan love dere, det var mye lettere å gjøre disse tingene for datteren enn meg selv.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat