Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-09, 14:45   #44
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Er det så galt å begrense matinntaket til barn?

Sitat:

Jeg mener det er stor forskjell å nekte og å begrense.

Der er jeg helt enig. Og jeg mener fortsatt at noen ganger må vi foreldre inn å begrense hva de putter i munnen. Når vi begrenset for datteren min så var ikke det grønnsaker og salat, men kjøtt,poteter,,saus osv spesielt middagen. Samtidig så gjordet vi jo store endringer i kostholdet generelt for alle i familien så hun fikk jo aldrig følelsen av at dette handlet om henne men om hele familien.

Sitat:

Svar til det: Prøvde du å gi henne lavkarbomat før du begrenset matinntaket? Det er nemlig stor forskjell på det å bli mett på høykarbomat og lavkarbomat.. Det står flott beskrevet over i et innlegg her om hvordan insulinet fungerer og hvordan metthetsfølelsen er styrt

Nå er det noen år siden og vi hadde aldrig hørt om lavkarbomat. Men hun har aldrig vært glad i brød så vi fant andre alternativer til det. Og godteri og potetgull og brus var sjelden noe hun ville ha. Gav det bort til søsknene. Jeg er helt enig i at det står mye fint i denne tråden , flere kloke innlegg som jeg er helt enig i. Men alikevel så ser jeg at det stemte ikke med min datter. At hun skulle få spise så mye hun ville.
Istedenfor å bruke ordet begrense så kan jeg bruke ordene at vi styrte henne i en annen retning matmessig og veilede henne i å finne metthetsfølelsen.

Er vanskelig å få frem det jeg mener, men jeg har erfart at teori og praksis er noen ganger to ulike ting.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat