Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-06, 15:01   #1
Scorp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 41
Innlegg: 20
Scorp er ny på veien
Unhappy

Overvektig...jupp. Thats me.

Heisann hopp.

Jeg er en guttevalp som nærmer seg 24 vintre og jeg har ett problem. Eller, tja. Det er vel igrunnen ikke ett problem sånn rent teknisk sett. Men det hjelper meg ikke. Jeg er overvektig! Med det sagt, så kan jeg jo alltid dra klisjeen med at jeg har kraftig beinbygging, men 120 kilo er omtrent 20 kilo for mye på meg. Det positive i alt er jo det at jeg ikke går opp i vekt lenger, og at jeg har ett "sunt" kosthold. (Grunnen til at jeg har "" er at mange av dere lavkarbo folk sannsynligvis vil heve øyenbrynene betraktelig når dere hører at jeg spiser brød, drikker melk og spiser poteter. )

Problemet mitt er igrunnen mest det at jeg sliter litt med hva jeg skal velge for å gå ned i vekt. Jeg har prøvd litt forskjellige ting, men har nå valgt å gå for en "kur". Og da endte jeg opp med Ketolyse.

Men, jeg er totalt idiot når det kommer til karbohydrater og protein o.l. Det har liksom aldri vært min greie, men nå er det på tide å gjøre det til min greie for nå vil jeg ned i vekt å holde meg der. Problemet mitt har vært å erstatte de måltidene jeg har vant med, så jeg er på jakt etter noen som kan gi meg noen hint om hvordan de startet det hele.

Så jeg har gjort meg opp litt tanker. Tenkte jeg kunne lufte litt av dem her, og hvis dere ville være behjelpelige med kommentarer hadde jeg blitt meget godt fornøyd. Når det er sagt har jeg lest mange gode, og veldig hjelpfulle innlegg her på forumet, og de har vel i det minste gitt meg noen ideer, men er på jakt etter litt mer erfaringer fra folk flest.

Meh, og jeg er forøvrig kjent for lange foruminnlegg når jeg engasjerer meg litt dypere i ting, så ja...*kremt*

Anyways, la oss se på kostholdet mitt nå.

Frokost: (07:00)
En normal frokost for meg har vært to brødskiver, med diverse pålegg og ett glass melk. Dette er åpenbart noe som ikke stemmer veldig godt overens med kuren jeg har valgt å gå for, så jeg lurte litt på hva dere startet med?

Ser for meg å lage omelett om morningen, eller rett og slett lage eggerøre kvelden før å slenge på litt laks og kanskje ha noe veldig lett salat ved siden.

Ender som regel opp med å kjøpe en halvliter brus når jeg kommer på jobb, men alltid lett. Men ser jo det at ikke all lett brus er like heldig så det tenker jeg at jeg bytter ut med vann.

Lunsj: (10:30)

Jobber, og kantinene våre er vel utstyrt, men som regel blir det tre brødskiver, med diverse pålegg og to glass melk () Jajaja! Hysj!

Tanke: Egen salatdesk. Styre unna det meste av frukt, men allikevel sørge for at det er spiselig med grønnsaker. Hvordan er det med supper? Tomat/Blomkål-suppe o.l?

After-lunsj: (13:30ish)

To-tre knekkebrød, men kan lett skippes. Glemmer den vel strengtatt av minst en dag i uken.

Bare skippe dette måltidet, og heller konsentrere meg om vann?

Middag:

Har nok spist for mye poteter, ris, pasta. Det må det bli en slutt på! heh, meeen, jeg er vel kanskje ikke verdens beste kokk. Her har jeg derimot funnet noen oppskrifter på http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120 som jeg tror jeg skal klare å manøvrere meg frem til...(Riiiiiight, sa bare kollegaen min nå.....) Men hva begynte dere med?

Kveldmat:

Prøvde å stappe i meg en skive eller to, men endte som regel opp med noe frukt. Kanskje bare bytte frukten ut med grønnsaker?

Såvidt jeg har forstått går det greit an å kutte ned til tre måltider, og heller spe på med litt grønnsaker hvis sulten skulle bite seg alt for hardt inn. Så, hvis noen har noen tips, ideer, etc etc, tar jeg _veldig_ gjerne i mot them.

Scorp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.. Svar med sitat