Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-09, 20:08   #81
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Pål, her.

Jeg synes det ville vært rart om det var sånn.

For det første er ikke sultfølelsen styrt av energiinntaket. For det andre kan jeg ikke helt se hvorfor eller hvordan kroppen iskulle bli dårlig til å ta opp fett gjennom å spise mye karbohydrater. Kroppen er jo GOD til å ta opp fett når vi spiser masse karbohydrater.... Ber det at karbohydratene forsvinner fortere ut igjen,,, fettet bli liggende...
Jeg tror vi ofte blir lurt av at vi tror vi vet hvor mye energi vi inntar og hvor mye vi forbruker. Sultfølelsen er heller ikke noe som er mentalt styrt, den er i hovedsak fysiologisk betinget. Sultfølelsen er styrt av blodsukkernivået i kroppen...bla.
Hvor mye vi spiser er nok generellt sett styrt av hvor sultne vi er, men hvor sultne vi er er ikke styrt av hvor mye vi spiser. Sultfølelsen vår er i hovedsak styrt av hvor mye energi som er tilgjengelig for levercellene. Kee?? Det er vilkårlig om denne energien kommer fra lagre i kroppen eller fra mat.Lagre i kroppen er best!

Er du en tvilende lavkarbo???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat