Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-12, 19:27   #479
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av milja, her.

Men nå er ikke spisdegslank dietten LCHF. Det er lite karbo OG lite kalorier...

Hadde spisdegslank vært det, hvorfor i all verden ville du da ha behov for å spise alli - som sender fettet (som du sier ikke er noe særlig av i SDS) rett gjennom kroppen?

Nei, spisdegslank er satt sammen av måltider som består av ca 5% kh, 20-25% protein og resten fett. Altså LCHF.... Siden den BÅDE har lite kalorier OG lite kh, er det fettet du får energien fra, sammen med fettet på kroppen din. Om du spiser Alli samtidig, vil du fjerne fettet fra maten, og risikere at kroppen din går i sparemodus.... pluss at du risikerer og bli slapp, trett og uttafor, for ikke snakke om faren for å drite seg ut.... bokstavelig talt... hele POENGET med lavkarbo er jo at energien kommer fra fett!

(Jeg har regnet på måltidene hos spisdegslank fordi jeg var nysgjerrig selv, har selv spist spisdegslank i perioder med godt resultat (ca 1 kilo ned i uka)).

Lavkarbo og lavkalori uten ekstra fett er å sulte seg ned i vekt, du vil da sannsynligvis gå opp tvert du øker inntaket fordi kroppen vil kompensere. Sørg heller for å spise ALL spisdegslankmaten, og tren deg opp til å spise lavkarbo som du lager selv etterhvert. Lavkarbo med nok fett er et kosthold du ikke trenger å sulte deg ned i vekt på

Man kan ikke få i både pose og sekk, og etter min mening kan du like gjerne gå på verylowcalori pulverkur istedet for spisdegslank+ alli, da er du ihvertfall sikret den næringen kroppen trenger - selv om dette også vil være å sulte seg ned i vekt.

Raske løsninger finnes ikke, det er alltid en ulempe eller bivirkning. Jeg anbefaler at du jobber litt med det mentale, innser at dette kan ta tid, og deretter finner et kosthold du kan holde deg på over lengre tid for å oppnå vektmålet ditt, istedet for å hive deg på metoder som ikke bare har ekle bivirkninger men som sannsynligvis vil gjøre at du sprekker - overspiser og ender opp med å legge på deg - med påfølgende deprimerende situasjon....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat