Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-06, 14:49   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Havrevafler uten sukker og hvetemel

Laget disse nettopp, tok det jeg hadde i skapet:

4-5 egg
100 gram smeltet smør
3 toppede ss havremel eller små havregryn
2 toppede ss proteinpulver med vaniljesmak
1 ss Splenda
Masse kanel og kardemomme
1/2 beger seterrømme
Evt. litt h-melk til passe konsistens

Kjør alt i en food processor (eller med stavmikser/blender) og la røren svelle i et kvarters tid. Det kan være en stor fordel å bruke et beger cottage cheese også (sammen med det andre i maskinen så den blir helt glatt), og da kan man sikkert sløyfe proteinpulveret og heller feks. ha i litt vaniljestang eller vaniljeekstrakt.

Stek vafler. Det søler litt, så jeg pleier å trykke jernet hardt ned rett etter lukking, helt til jeg kjenner litt motstand (bare noen sekunder, hører ofte en freselyd når man kan slippe), da er ikke røren lenger flytende nok til å renne utfor jernet.

Disse vaflene ble veldig gode, treåringen min elsket dem. Men konsistensen ble litt porøs, og de hang ikke like godt sammen som vanlige vafler, men det ble like fullt vafler fordet. Fine plater som egentlig hang greit sammen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat