Tråd: Hard mage
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-06, 21:57   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hard mage

Opprinnelig lagt inn av raptor

Tror ikke jeg spiser noen av de nevnte grønnsakene der, nei. Her går det mest i paprika, løk, sopp og isbergersalat.Thats it! Må nok med andre ord utvide horisonten noe. Trim tror jeg nok jeg får nok av.Går turer så å si hver dag, minimum en time hver dag, men gjerne opptil 2-3 timer og. Balsam for kropp og sjel. Mener og jeg drikker nok vann. Så da må vi vel konkludere med at det er grønnsakene som er mangelvaren. Men lurte på en ting når det gjelder tilberedelse av f.eks brokkoli. Når denne blir kokt, blir det ikke da dannet endel karbs, sånn som med potet og gulrot?
Takk for at du tar deg tid til å hjelpe meg med slike trivielle saker, forresten. Men det er rart med det. Funker ikk fordøyelsen, går det meste i vranglås. Får vondt over alt, liksom.

Jeg spiser brokkoli hver eneste dag. 100-150 gram til middagen eller lunchen. har tidligere dampet/smørdampet, men det er mye lettere med denne metoden, - som jeg bruker mer og mer: Jeg deler den opp i små buketter. Legger den i en gryte med vann (litt salt i vannet). Lar det koke opp. Når vannet koker - er det ferdig. Krisp - akkurat passe kokt - brokkoli. Lar den renne av i dørslag (eller hva det heter). Skjærer skiver av meierismør med ostehøvel og har over. Det smelter - og vips deilig tilbehør til ethvert måltid !

Brokkoli har 3,1 netto karber pr 100 gram. Det er ikke mye !

Men prøv gjerne MCT olje også. Start med 1 ss pr dag og øk forsiktig.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat