Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-11, 09:41   #13
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Dere som har blodsukkermåler og er i ketose

Opprinnelig lagt inn av christiin, her.

3,2 i blodsukkerverdi er ikke et "bra" tall. Når det gjelder blodsukker, er det ikke om å gjøre å ligge lavt, men innen for normalen!!!!! Normalverdien på et blodsukker målt riktig er mellom 5-7. Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din hvis du stadig har så lave verdier og er usikker på hvordan du skal forholde deg til blodsukkeret ditt.

Helt grunnleggende feil

Anbefaler deg å bruke hodet og google hvis du er usikker på hvordan du skal forholde deg til blodsukkeret ditt.

Og husk; det er forskjell på optimal og normal, og det er forskjell fra person til person. Jeg anbefaler at du går for optimal: legestanden har like lite greie på blodsukker som de har på kolesterol - og er det egentlig noen overraskelse.

http://weightoftheevidence.blogspot....or-health.html

Sunn fornuft: vi (spesielt her i nord) er neppe tilpasset mer enn bittesmå mengder stivelse og sukker - så hele befolkningen har trolig høyere blodsukkernivå enn optimalt. Det er normalt, ja - men ikke optimalt.

Edit: til sammenligning er min verdi fastende mellom 3.5 og 4.5. Kroppen styrer nivået helt selv. Jeg er i ketose og spiser ikke korn eller melk.


Sist redigert av insulininja : 12-05-11 kl 09:47.
insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat