Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-12, 13:41   #3
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Dette med LCHF og barns kosthold.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ville heller gitt de LCHF enn både mye fett og karbohydrater... karbohydrater fører til økt blodsukker som igjen gir økt insulinutskillelse. Insulin er som kjent nøkkelen til lagring. Så kort oppsummert er det veldig lett å legge på seg om man blander dette. Så sørg hvertfall for at kabohydratene er av det trege slaget, som fullkornspasta o.l.

Ja, det er jeg for såvidt enig i! Mang en gang så krymper jeg av synet av all pastaen som unger får i seg i dag! Den er jo overalt! Desverre er det masse pasta i barnehagen, og ikke av den grove typen. Hjemme bruker vi fullkornspasta så ofte som mulig. Det går desverre en del av det hjemme og. Men de er glad i grønnsaker og frukt! Det jeg er redd for er at jeg skal gi de LCHF på hjemmebase, og når de er i barnehagen så får de det motsatte.... og dermed så ender de opp med begge deler. Dette må jeg tenke litt på kjenner jeg
Desverre så er toåringen vår tynn. For tynn og har slitt litt på den fronten i ett år nå etter at han fikk en stykk influensa. Han har liksom aldri henta seg inn igjen, også spiser han veldig dårlig middag. Jeg lever i håp om at han skal vokse det av seg

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat