Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-04, 17:30   #1
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Etterlyser brødoppskrift, og tipser om andre oppskrifter

Nå har jeg endelig fått somla meg til med å få spelt-mel i hus, både siktet, sanmalt, klemt og kli-spelt. Og så går jeg i gang med å lete etter oppskrifter, men finner ingen som kun har speltmel i seg, og på Atkins kan man ikke kombinere med andre melsorter. Noen som kan hjelpe?
Kan man lage grøt og bruke som jevning dette spelt-melet?

Mens jeg var rundt på nettet og lette, (brødbakst med spelt/Kvasir) kom jeg over en side som het "matallergi" -Der var det faktisk en del interessant for oss som bruker Lavkarbo-siden. Så bl.a. at det var oppskrift på pannekake av mandel"mel" og en sjokoladekake uten mel som virket veldig spennende.

Dessuten har jeg lett i gamle gjemmer, og funnet flere oppskrifter som er utmerket her på lavkarbo. Jeg gidder ikke å skrive opp alle, men nevner hva jeg har - og så kan jeg skrive opp de som blir etterspurt:

- Quiche med tunfisk (kan sikkert brukes med skinke, sopp, m.m)
- Tunfisk-pudding med purresaus
- Suffle u/mel
- Tunfiskmousse
- Blomkålpudding
- Lime-mousse
- Jordbæris med jordbærsaus
- Sjokolademousse
- Fondant av mørk sjokolade ( en mellomting mellom pudding og kake)

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat