Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 01:38   #1
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sjokoladefudgekake (med lånt bilde)

Denne krever en del "spesielle" ingredienser, og det er min første erfaring med de også, men fyttikatta så friskt og godt det smakte! En sjokoladefudgekake hvor du ikke sitter igjen med den kvalme søte smaken i munnen etterpå, med samme konsistens. Det etterlater derimot en frisk og god smak. Helt herlig!

Du trenger:
1 liten moden banan
2 ss raw kakao
6 ss smeltet kakaosmør
1 ss yaconsirup
litt salt

Blant alt sammen i en blender. Smak på blandingen, både fordi den er god, men også fordi du må kjenne om du syns den er søt nok Tilsett eventuelt mer kakao eller søting. Jeg helte de i to små former og frøs de ned. De trenger bare en liten opptining før de kunne nytes.

Jeg har lagt inn linker til de fleste ingrediensene så du kan lese mer om hva de er. Ønsker du å bestille fra iHerb så får du 5$ rabatt om du bruker koden VEV355.

Og det aller verste er: denne kaken er SUNN! Raw kakao er superantioksidant, proppet med jern og aminosyrer, OG Phenylethylamine (PEA) er funnet i sjokolade. PEA er et adrenalinliknende stoff som skapes i hjernen og som frigjøres når vi er forelsket♥

Bildet er hentet fra bloggen Chocolate Covered Katie hvor oppskriften kommer fra, med noen endringer. Jeg hadde en stygg "ta - ut - av - formen - ulykke", så kunne ikke ta bilder

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat