Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-12, 11:20   #54
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen! Sov lenge i dag ja; hadde jo litt å ta igjen etter i går. Brødet fungerte godt som pizzabunn, men blir modifisert litt til neste gang. Linfrø og sesamfrø i pizzabunn?? Litt feil Jeg brukte denne oppskriften fra Lena Beatrice. Knuste solsikkekjernene helt til mel, men glemte å gjøre det samme med frøene. Jeg smurte bunnen utover plata (akkurat så stor porsjon som jeg trodde jeg trengte, og så tok jeg inn litt så den ble litt mindre ). Satte deigen i ovnen og forstekte litt på 200 grader, husker ikke tiden med jeg holdt på til den virket "tørr" oppå og litt brun i kantene. På med tomtasaus, ost, og alt digg og inn i ovnen igjen på 200 grader til osten var smeltet. Den blir ikke svampete, heller ganske tørr og får en god smak av frøene. Den er ikke som vanlig pizzabunn, men det er jo vanskelig for det er melet som gjør den god. For meg var denne et godt alternativ.

Jeg laga halv porsjon, og brukte den ene delen til bunn og stekte den andre som brød og spiser det til frokost nå.

Blir det skitur eller husarbeid Jojomester? Du kan komme hit og ta litt husarbeid hvis du vil. Skulle, burde gjort, men ville??

Klart at levereglene ikke skal hindre meg i å være sosial og kose meg! Det er det jeg har savnet på LK hele veien, nettopp det å kunne gjøre som i går uten å føle at jeg har ødelagt alt liksom. Mulig jeg ikke har vært klar nok om bakgrunnen min; men jeg har prøvd alt innen LK, levd strengt, knapt nok unnet meg noe, takket nei til det meste som ble servert i sosiale sammenhenger, kuttet ut det ene etter det andre i fall det er "partystopper" - og likvel ikke gått ned i vekt. Jeg brukte derfor julehelgen på å reflektere over hvordan kan jeg kombinere LK og et for meg godt liv. Det endte med denne tråden og etterhvert "levereglene". Ved å ha fokus på ikke spise for mye, ikke stresse, drikke nok vann osv osv opplever jeg mer mestring enn da jeg hadde fokus på å ikke spise noe som ikke var LK "fordi jeg måtte jo det for å gå ned i vekt". Nå forsøker jeg å finne en måte å leve lavkarbo på som fungerer, og kanskje?? slipper vekta taket? Hvem vet?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat