Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-04, 17:01   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Meget interessant tråd. Som lærer ser jeg mye rart i matpakken. Dessverre mye sukker og fint mel. Noen har bare frukt med seg (men det bedret seg etter en liten prat på en foreldrekonferanse) og noen har vafler eller disse nudel-bøttene. En gang hadde jeg en jente (fra parallellklassen til min) med på leirskole, som i hele sin skoletid hadde spist bare loff uten skorpe i matpakken. Læreren hennes bad meg om å snakke med henne, for selv hadde hun prøvd i 6 år. Så da jenten kom og spurte "Karin, er vi nødt til å spise skorpene?) da lo jeg bare, som om jeg trodde hun fleipet. Hun spiste ikke mye den uken, gitt, for der var jo havregrøt, og fisk til middag og sånt... Huff...

Vi fikk et problem på skolen vår en gang vi hadde internasjonal uke og lagde afrikanske peanøttkjeks. En jente ble virkelig syk av bare å være i samme rom som nøttene. Klasserommet måtte vaskes ned så det ikke lå noe nøttestøv igjen.

Av og til spiser jeg lunsjen min inne i klassen med elevene, og da er det alltid mange som må fram og se hva jeg spiser. Salat med kylling, f eks. Da sier de nesten alle: Å, salat er så godt!
Så kanskje de kunne ha det med seg på skolen, de også, da???

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat