Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 08:04   #11
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøp av produkter utenfor EØS

Jeg synes du ser sammenhenger som nok ikke er der, og ikke ser de som er der, Darwin:

1. Du anbefaler produkter bestilt fra USA, der de store medikamentfirmaene virkelig har overtaket? Du tror de bare "ikke sitter og ser på" at vi får sånne urter til Norge, mens de kan selges fritt i USA?

2. At medikamentindustrien gir enorme midler til store universiteter er et fakta. Som vi gjerne kan sette pris på, det er disse midlene som for en stor del sponser forskning, og forskning foregår...ofte på store universiteter. Man kan faktisk ikke vurdere verken en urt eller et legemiddels virkning basert på et par subjektive erfaringer.

3. I Norge går faktisk samarbeid mellom medikamentprodusenter og universiteter begge veier, Universitetet i Tromsø gikk inn som hovedsponsor da noen skulle utvinne og markedsføre et nyskapende medikament. Når vi først lever i en verden der ting koster penger, og medikamentindustrien er preget av kapitalisme, så er det fint at man får noe ut av det.

4. Folk på Harvard og Stanford etc er ikke kjent for å være spesielt dumme!

5. Med tanke på hva man har fått/får kjøpt over disk i USA (ephedra etc), og Gudene vet, i Thailand, og hvordan norske regler gir oss en så god merking av mat og nøye sjekk av medikamenter- jeg er takknemlig for det, altså.

6. Bare fordi det står på internettet at noe kan funke, betyr ikke det at det gjør det. Eller har uheldige bivirkninger man ikke vet om. Og det man får i posten fra Thailand trenger ikke være det man tror man får. Just sayin´.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat