Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 10:23   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Mange kan gå ned i vekt med det tradisjonelle "brød og margarin"-kostholdet - det tviler jeg ikke på. Når man ser bort fra de som ikke kan, som rett og slett ikke tåler så karbohydratrik kost (insulinresistens, osv) - så synes jeg det er på sin plass å tenke over at det ikke er snakk om en maskin, men et menneske. Det er lett å glemme trivselsfaktoren!

Med det mener jeg rett og slett at det beste kostholdet er det som gir deg mest velvære. Jeg har den erfaring med magert lavkalorikosthold at det rett og slett ikke gjør meg tilfreds; jeg har alltid lyst på mer mat og aller helst mer sukker. Med lavkarbo (høyfett!) har jeg en ro i kroppen jeg ellers ville manglet. Jeg er mett, fornøyd, og går ned i vekt. Sånn sett er valget enkelt for meg. Men hvis du tror du ville være lykkeligere med brødskiver og frukt - så er det helt opp til deg.

Jeg synes også begrepet "sunt" ikke skal være forbeholdt det magre kostholdet, hehe.

Men jeg kan skrive under på at lukten av nybakt brød blir mindre smertefull etterhvert, altså.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat