Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 15:50   #24
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo)

Veldig int synes jeg også! Ettersom jeg bare skulle ned noen kilo etter svangerskap da jeg begynte med lavkarbo, gikk jeg ned raskt uten å tenke over kcal-inntak i løpet av en dag. Men med de siste 3 kiloene og for å vedlikeholde vekta måtte jeg holde meg under en viss grense, litt usikker fortsatt på hva den er tallmessig,men vet det matmessig. For meg har det også veldig mye å si om jeg er i fysisk aktivitet eller ei. Kan spise ganske mye mer i løpet av en dag om jeg bare har gått en halvtimes tur. Sykler jeg, kan jeg spise det jeg ser på som veeldig mye! Ved å trene styrke i tillegg har forbrenningen virkelig økt hos meg.. Uavhengig av fysisk akt, kan jeg alltid spise mye proteinrik mat uten å legge på meg, verre med fettet har jeg dessverre. Men det er vel logisk ifht at fett har mye mer kcal. Synd, for jeg kunne spist en hel gulost på en dag (litt overdrevet da..)

Det har heller aldri ført til noe vektøkning eller at vekta har stagnert ved at jeg har spist noe med mye karb, gjerne raske, på lørdager heller.
Blir spennende å se hvordan kroppen oppfører seg når jeg er ferdig med dette svangerskapet.

God bedring Nerthus og så bra at du vil begynne med litt forskning! Det blir gøy å følge med på.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat