Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-06, 15:40   #69
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvis hun har laget is etter oppskrift i boka er det OK å spise den, men selvfølgelig ikke i ubegrensede mengder ! Det står i oppskriften hvor mye karber den inneholder.

Det er ikke noe syltetøy "vi kan ha" sånn uten videre. Det nærmeste er vel Heistad sitt "lett" syltetøy. De fleste "lett" syltetøy inneholder mindre kalorier og kunstig søtstoff istedrn for sukker. De som reklamerer med 100% bær eller "mindre tilsatt sukker" bør man være på vakt over. Man må se på karboinnholdet. Det står på glasset. Men rørte bær av usukrede jordbær eller bringebær går bra. Som alt annet; i begrensede mengder.

Det finnes Atkins sjokolader som inneholder 2 karber, noen inneholder 3 karber. Disse kan du godt spise, men ikke for mange for ofte. De inneholder kunstig søtstoff (bl.a.maltitol) som kan gi magesmerter og diare. Jeg tåler 1/2 sjokolade av noen (Hazelnut Crunch) og en hel av andre. Men disse bør også begrenes til av og til ! Det har vist seg at flere opplver at vekttapet stopper opp når de spiser slike hver dag.

At du veier mer etter trening og vanndrikking er normalt. Det er vann og muskler. Men å veie deg hver dag og appåtil flere ganger til dagen er ikke særlig lurt. Om du vil bli frustrert og pines er det bare å fortsette ! Alt etter hva du spiser og drikker kan vekten i verste fall variere helt opptil 2.5 - 3 kg fra morgen til kveld eller fra den ene dagen til den andre. Det behøver ikke å bety noe som helst og det er en av mange grunner til at man ikke bør veie seg mer enn en gang pr. uke. Såkalt "kontrollveiing" er bare tull. Og noe som er oppfunnet av de som MÅ veie seg hver dag og ikke klarer å lavære. Om du har spist noe du ikke burde er det ikke alltid du får reaksjonen samme dag eller dagen etter. Det er også forskjell på hvor fort og hvordan enkelte matvarer blir fordøyd. Tro meg, du vil få det mye behageligere om du veier deg kun en gang pr uke ! Helst hver 14 dag om du klarer.

takk nok en gang nille, du vet så mye og det er supert. Det var bare denne ene gangen jeg skulle testveie for som du sier er det t å bli gal av. Har veid meg 1 gang pr uke, men skal nå gå over til 1 gang hver 14.dag. Det var bare 3 spiseskjeer is og 1 ts syltetøy men kunne nesten ikke be om å få se syltetøyglasset heller. Men neste gang skal jeg ikke la meg lure. Gikk likevel ned 1.6 kg den uka eller det var på 1.5 uke så det kan ikke ha gjort allverden. Ingen fare at jeg spiser sjokolade hver dag. Den var god men kan godt begrense meg der. Takk for gode råd.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat