Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-12, 21:33   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger råd

Opprinnelig lagt inn av carask, her.

Er det slik at man legger på seg hvis man er tynn?
Jeg hadde håpet å kunne holde vekten stabil, jeg. ikke gå opp.
Må jeg kutte både fett og karbo for å holde meg stabil, da?

Hvis du er UNDERVEKTIG iflg kroppen din, kan du legge på deg bittelitt, men det synes jeg ikke du skal bekymre deg for. Har du ekstremt lite fettreserverer, vil kroppen nok ønske og ha et litt større lager. Har du ekstremt lite fettreserver er det på lavkarbo viktig at du spiser nok fett, da dette fettet som du inntar vil bli kroppens største kilde til energi og overskudd i hveragen. Fettvevet er ekstremt viktig for mange funksjoner i kroppen din. Sjekk ut www.friskogfunksjonell.no for mer informasjon om fettvevet og fettmetabolismen
Har du en vekt du har hatt lenge lenge, vil du nok beholde den +/- noen få kilo, har du presset deg ned i vekt tidligere med feks lavkalori, eller har en spiseforstyrrelse som har gjort det vanskelig og spise mat, OG er reelt undervektig vil lavkarbo KUNNE hjelpe deg med og få et mer avslappet forhold til mat (dette utifra andres erfaringer som er delt på forumet, ikke egenerfaring sånn sett, men alle er jo individuelle så jeg tror du må prøve deg fram litt og se hva som skjer med DIN kropp).

Jeg synes du skal tenke helse helse helse - spis rene matvarer, grønnsaker, proteinkilder og gode fettkilder - tenk at du skal gi kroppen den energi og næring den trenger for å fungere optimalt. Frisk og funksjonell bloggen til Vegard som jeg linker til lengre oppe inneholder lettlest og lettforståelig informasjon om kroppens behov for å fungere optimalt - kunnskap er makt - gå inn og les!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat