Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-12, 16:45   #14
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hjelp jeg er ny her inne og vet ikke hvor jeg skal begynne

Min frokost og lunch ble reddet da jeg oppdagat Nannans knekkebrød.
Jeg liker dem mer porøse og litt tykkere så jeg fordeler oppskriften på én stekeplate istedenfor 2, men ellers følger jeg oppskriften slavisk.

Du kan også bruke osteknekkis som underlag for masse pålegg, eller som "potetløv" og ha dip til

Pass på å ha på godt med smør på "skivene" slik at du blir fort mett.

Egg er super mat, men jeg skjønner godt at du er lei. Jeg levde også på egg lenge, helt til jeg fat ut at det var så mye annet jeg kunne spise.
Så lenge jeg ikke spiser korn (hvete, ris, havre, mais, rug, bygg) og poteter kan jeg egentlig putte i meg hva som helst.

Salatblanding med grønnsaker du liker og kylling/egg/reker/tunfisk/røkelaks fx
Pass på å få i deg fett i form av dressing/majones/rømme og gjerne ha i avokado og valnøtter.
Bacon er faktisk godt som "krydder" i salater

*Rømmedressing er superlett å lage: bruk et beger sæterrømme og ha i litt stronsaft, salt, pepper, et par fedd knuste og hakkede hvitløksfedd og du har en super hvitløksdressing (ála den du får til pizza).

*Remulade er nesten det samme, bare ha i omtrent like mye majones som rømme og dropp hvitløken. Kjepegodt til fisk fx.

Som jobblunch har jeg også hatt med meg meg salat. En variant jeg har brukt en del er:
Hakket salat, stangselleri, tomat, røkelaks, hakkede valnøtter og remulade over. Jeg har fyllt et lite glass med tett lokk (3-4 dl) g dette har vært nok for meg til å vare en hel dag på universitetet.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat