Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-13, 14:54   #9
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Anbefaler dere Eurodiett til meg?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Det generelle konsensus er vel at man helst ikke bør gå ned "1 pound a week". Mener du at det er bedre å gjøre det raskt fordi kroppen ikke får vendt seg til endring i forbrenningen?
At kroppen vender seg til den nye vekten og forbrenningen er ikke nødvendigvis en dårlig ting. At du får et nytt "set point" som forteller kroppen hvor mye du skal veie, er vel så viktig, og det trenger tid for å omstille seg. For å si det litt banalt, kroppen kommer til å lære at den veier mindre, og derfor trenger mindre, og derfor ikke legger på seg i panikk så fort du er ferdig med dietten.
Så... det er bra du vurderer Fedon som vedlikehold.

Jeg har ikke gått på Eurodiett selv, men piste ca 20g karber daglig, og gikk ned 15 kilo i løpet av en kort høst - MEN jeg holdt meg til den kosten i to år, for å sikre at jeg ikke gikk opp igjen. Man kan jo ikke kontrollere hvor raskt man går ned, men jeg tror ikke det er noe mål i seg selv å gå ned raskt.

Jeg er vel sær og vil gå mine egne veier. Jeg ser ingen grunn til å pine meg gjennom lange slankekurer om jeg kan ta et tak nå og da , og dette sto også bekreftet av forskere i VG. Hun hos Fedon mente at jeg burde gå ned til 70 kg, mens jeg tenker 10-14 kg i første omgang får holde, noe som for meg blir ned til 80 kg + og en BMI rett under fedme. Har holdt meg til lavkarbo og kuttet mel og sukker før. Men spiser en del mørk sjokolade og nøtter. Men har tenkt til å holde meg til liberal Fedon/lavglykemisk resten av livet.

Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat