Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-13, 07:52   #25
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Anbefaler dere Eurodiett til meg?

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Jeg har ei venninne som har brukt ED, og hun sverger til den! Første 4 ukene gikk hun ned 10 kg, og har nå etter ca 5 mnd gått ned totalt 35 kg! Hun har fulgt ED til punkt og prikke, INGEN "kosedager" eller noe, men som hun sier, så har et glass Pepsi Max reddet henne i kriser
Hun holder på å stabilisere seg nå, og er kjempefornøyd med resultatene!
Det er også fra henne jeg har "utspring" i min diett, bare at jeg ikke bruker disse ED måltidene, jeg bruker bare fasene med å erstatte et og et måltid med "vanlig" lavkarbo måltid for hver mnd.

Men du erstatter ED produktene med proteinshaker? Eller har jeg misforstått? Og har tenkt å bytte ut shaker med vanlige måltider etterhvert? Dette vil jeg ikke anbefale, ED er nøye gjennomtenkt i forhold til innhold og gjennomføring. Man får oppfølging av lege og andre.
Jeg vil si at det er ganske risikabelt å gjøre dette på egenhånd.
Men en ting jeg lurer på er om dere leser rådene til oss andre her inne om å gå raskt ned? Mange av oss snakker av egen erfaring. Kanskje det er sånn at man selv må erfare at det ikke er lurt?
Denne venninnen her gikk ned 35 kg på ED, og det er kjempegode resultater! Var det på 6 måneder? Det er flere jeg kjenner som har gjort det samme. 6 måneder er ikke lang tid. Horribelt å skulle gjøre dette på 1 måned og planlegge en nedgang på 10 kg. Hvis du først setter i gang med ED og går gjennom med lege og oppfølging, skjønner jeg bare ikke hvorfor bare gjennomføre opplegget? Man erstatter jo produktene gradvis med vanlig lavkarbomat.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat