Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-13, 19:30   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har erfart meierismør som vektstopper?

Å bytte ut smør med margarin er en dårlig ide, da smør ikke er noen partystopper. I tillegg til det åpenbare at smør er mye sunnere ! ..flere har nevnt det her.

Av det du spiser er det for lite og for lite grønnsaker med substans. Du får i deg for lite fiber, vitaminer og mineraler om det du har beskrevet er en "normal dag".

Crisp salat og agurk inneholder svært lite fiber, vitaminer og næring -mest vann. Når det gjelder grønnsaker kan du ha som en tommelfinger regel at dess grønnere dess bedre (og da mener jeg ikke skallet !)

Sorte oliven er godt, men om du har kjøpt de på glass ligger de i saltlake og kan binde vann i kroppen. Tomater er en kjent partystopper for mange. Det er også nøtter. For meg står nøtter øverst på lista over partystoppere. Avocado er en flott fettkilde, men det anbefales ikke mer enn 1/2 pr dag, og da HASS avocado, den med mørkt knudrete skall, den grønne glatte inneholder mye mer karber.

Å sammenligne kun karbohydrat tallet i grønnsakene blir helt feil. Må også tenke på hva annet de inneholder, som flere har nevnt her. Vitamin og protein innholdet spiller også en rolle. De fleste lavkarbodietter (om man leser bøkene) anbefaler å begrense tomat i en ketogen periode da de ER kjent som partystopper. Det samme er faktisk kaffe/koffein.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat