Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-11, 20:28   #12
AngelUnderCover
Juniormedlem
 
AngelUnderCover sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 41
Innlegg: 14
AngelUnderCover er på en erverdig vei

Sv: Diett uten melk

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det er laktose frie oster i butikken.

http://www.tine.no/binary?id=226628&download=true

Dere kan jo også ta enzymer så kan dere spiser laktose uten å reagere

Jeg syns det er så rart at det er så lite snakk om enzym tilskudd.. Jeg traff en venn som var så frustrert over alt han ikke kunne spise fordi legen hadde sagt at han ikke måtte spise noe med melk i. Jeg spurte hvorfor han ikke bruker enzymer og det hadde han aldri hørt om!
Så jeg tok han med på apoteket og kjøpte laktase enzymer og 2 uker senere traff jeg han igjen og han var helt i hundre! De virker jo som bare det og nå kunne han spise masse uten å bli dårlig!

Selvfølgelig virker de forskjellig fra person til person men for en del med laktose intolerasne gjør det at de kan spise mye større mengder uten å bli dårlige.

det er bare det at disse enzymene koster skjorta..... ca 440kr for 100 piller. og med opptil 3 piller hver gang man skal putte noe som inneholder laktose i munnen, så blir det fort dyrt. Det står også i pakningsvedlegget at de skal brukes som ett hjelpemiddel ved restaurant besøk, medisiner som inneholder laktose o.l.

I sverige derimot har de nå fått ett nyt produkt som heter prolactas. dette er nesten som en type medisin der man tar en pille hver dag, og trenger ikke å tenke mer på om man får i seg melk de neste 24 timene. så om man husker pilla si hver dag, så kan man leve som en uten laktoseintoleranse. disse skal visst koste ca 150 svenske kroner for en mnd forbruk. Men disse har da selvfølgelig ikke kommet til norge enda.

__________________
Delmål 1: -10kg til st.hans. 4,2kg borte, 5,8 igjen...
Start lavkarbo 6.april 2011.
AngelUnderCover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat