Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-10, 18:48   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: "Nå må du snart spise ordentlig mat!"

Opprinnelig lagt inn av Smilla, her.

Eller som eks-svigermor (deilig at hun er en eks forresten ) sa da jeg lot väre å forsyne meg av poteter:
"Pottitta har reddet mange den!"


Hun har jo for så vidt helt rett i det da, men det begynner jo å bli veldig mange år siden poteten reddet noen fra sultedøden her i Norge.

Jeg har en artig opplevelse med en reaksjon på resultatet av min egen kostomlegging. I fjor våres var jeg i en konfirmasjon og traff mange som det går flere år mellom hver gang jeg ser. En kvinne, omtrent 30 år gammel, svært overvektig (jeg gjetter på BMI=45) sier til meg "jøss, så smal du er blitt - hva har du gjort?". Jeg forklarer at 35 kilo har forsvunnet som et resultat av at jeg spiser feit mat og har kuttet ut grovbrød og frukt og andre sukkerholdige matvarer.

Etter min forklaring sier hun "Men hva med kolesterolet, da?". Jeg svarer at jeg går til jevnlig sjekk hos lege, og at alle blodverdier er "midt i smørøyet".

Hun svarer "javel", og snur seg for å snakke med noen andre. Jeg hadde forventet en smule nysgjerrighet fra hennes side, i og med at vi hadde begynt å snakke om noe som var svært relevant for henne. Men dengang ei...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat