Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-06, 04:32   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken fisk er sunnest?

Det vil nok alltid være den feteste fisken som er sunnest - altså laks, ørret, sild og makrell. Skjønt laks og ørret regnes som halvfet fisk. Så om du har valget, er det best fra et fettsynspunkt (og alle andre synspunkt også, er jeg redd) å velge den feteste fisken. Da er vi på makrell og sild.

Liker ikke sild? Noen har det sånn - men det kan man komme over! Sild nå til dags kan man få ferdig renset og filetert. Og så finnes det alltids oppskrifter der, vettu. . . . (Snakk til meg i så fall...)

Selv er jeg oppvokst i nord-Norge på 60-tallet, så jeg KAN sild!!! Der var det sånn at vi hadde fisk til middag to ganger i uken, og sild to ganger. . . og så kanskje pølser en gang og pannekaker en gang. . .

Poenget her er at sild var ikke fisk!!! Det var sild!!! (Nena - backe meg opp her??)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat