Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-16, 13:21   #1
EmilHavbruk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 1
EmilHavbruk er på en erverdig vei
Lightbulb

Prosjekt: Lavkarbomat i butikken

Hei alle sammen!
Sier det nå så ingen kommer å klager på at jeg ikke kan skrive ordentlig - jeg er egentlig svensk

Jeg har gått på lavkarbo til-og-fra i mer en et år nå, og er veldig fornøyd med hvordan det påvirker meg mentalt og fysisk. Jeg studerer og har vanligvis en god del prosjekter igang så jeg trengte å finne en måte å holde energinivået oppe og ikke ha så mye svinginger i blodsukret. Lavkarbo har løst disse problemene, og når jeg er i keto så føler jeg og at hjernen fungerer veldig bra og det er enkelere å konsentrere seg. Det er vel kanskje ikke sånn at jeg trenger å selge noen her på lavkarbo, men jeg vil i hvert fall etablere hvorfor jeg skriver denne posten.

Det er ikke alltid jeg har tid til å fikse matpakke og da blir det til å forsøke kjøpe noe på butikken (rema 1000, kiwi etc) som er funker. Dette er ikke en særlig enkel oppgave. Jeg har søkt etter et enkelt alternativ, en sunn lunsj som en enkel å spise. Det finnes noen salater, men disse inneholder ofte pasta - så der funker ikke helt på keto. Den klassiske baguetten funker jo selvfølgelig ikke heller, så det blir ofte noe nøtter og en boks sardiner (hvis jeg har tilgang til gaffel hvilket jeg ikke alltid har).

Siden jeg studerer havbruk og har en god del kontakter i industrien, med nifes og ernæringsprofessorer på uib. Jeg tenkte at jeg kunne fikset (produsert) en sunn lavkarbolunsj sånn at det i hvert fall finnes et godt alternativ i butikken hvis du ikke gidder å lage matpakke.
Jeg tenkte basere lunsjen på laks/ørret siden de har veldig gode ernæringsmessige verdier for lavkarbo, med mye fett og proteiner.

Er dette noe du vært interessert?
Finnes det kanskje allerede et alternativ?
Synspunkter på hva som er en digg lavkarbolunsj?

Takk for meg

Mvh,
Emil

EmilHavbruk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: keto / egenkomponert Svar med sitat