Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-07, 22:04   #8
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Teller dere kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har forelsket meg i programmet "mat på data" og der får jeg opp kaloriinnholdet i tillegg til fett, protein og kbh. Men jeg ser på det kun av fasinasjon, for å se om det stemmer at man får i seg like mye/lite eller mindre enn på lavfett/middelskarbo dietter. Og så langt stemmet det.
Min meny for i dag inneholdt det jeg syns var et fullstendig skremmende tall med fett, og 13.7g kbh, men bare 1700 kalorier. Jeg ville trodd at med så mye fett (i forhold til det jeg er vant til) ville det vært 3000 minst...

Har mye av den samme erfaringa:
Jeg liker heller ikke å være opphengt i kalorier, men for å regne ut hvor mye jeg får i meg av de ulike næringsstoffene (spesielt karbohydratene) bruker jeg Mat på Data. Da får jeg også oppgitt kalorimengden. Siden den fettrike maten metter mer enn karbomaten er det vanskelig å spise så mye. Jeg klarer sjelden å få i meg noe mer enn 1700-1800 kcal pr. dag. De dagene jeg får i meg mer er når jeg har vært litt slapp med mengden av karbohydratene.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat