Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 15:56   #17
MartheD
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 5
MartheD er på en erverdig vei

Sv: Regelmessig mens

Jeg ble gravid ved hjelp av IVF. ( Prøverørsbehandling ) Denne gangen har jeg lyst til å se om det hjelper med en solid vektreduksjon, så det blir spennende å se!

PCOS`ere kan få masse hjelp, men vi må ofte be om det.
Sørg for å bli henvist til en god fertilitets-klinikk, ikke til vanlig gynekolog. ( Der vet de for lite )

Mange har stor nytte av Metformin, men må bare finne den riktige dosen. Dette kan hjelpe mot overvekt, behåring, akne osv.
Jeg tar nå Primolutt for å få regelmessige blødninger, slik at kroppen får rensket opp litt. Forhåpentligvis vil dette hjelpe meg å gå litt ned i vekt, og sammen med Metformin kan det også hjelpe meg i gang med eggløsninger.
Om ikke det er nok, så kan jeg etter hvert forsøke med Pergotime, som skal være enda mer effektiv for å få stimulert kroppen til eggløsning.
Om ingenting av dette fungerer så kan de prøve med hormonkurer, men da må man være normalvektig.
IVF er også en mulighet, og siden jeg har vært gjennom det en gang før så er jeg ikke engstelig for å forsøke en gang til.

Noen flere som er her inne fordi de vil ned i vekt, for så å bli gravid? Kanskje vi kan starte en egen tråd, og følge hverandre på veien?

MartheD er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat