Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-11, 21:32   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Håper noen kan dele sine erfaringer/har råd ang. sult.

Jeg synes også det høres fornuftig ut at du er ekstra sulten nå både fordi kroppen din trenger mat for vektøkning og hvis (det vet vi jo ikke) du ikke har spist lavkarbo lenge så er du gjerne mer sulten i starten.
Jeg blir mye fortere mett nå enn for noen uker siden bare, etter at jeg strammet inn på karbohydratinntaket. Jeg har levd på mer romslig lavkarbo i mange år med stillestående vekt, men ønsket å bli kvitt 5-6 kg. Det kan også hende at når du spiser såpass mye som opptil 100g karbo så kan det gjøre at du blir fortere sulten! Ikke at 100g er mye, men for vi som vil ned kan det være mye. Mannen min som f.eks spiser eggerøre med brød under til frokost mens jeg klarer meg med eggerøre med smør eller ost og kanskje en liten tomat blir gjerne fortere sulten enn meg, selv om han har spist mere "mat", men altså mer karbohydratrikt også.

Om du liker meiersmør så er det fettet vel mer stabilt enn rapsolje med tanke på steking av kjøtt?

Kokosolje i små doser flere ganger om dagen demper min trang til å småspise andre ting og den inneholder mange fine næringsstoffer - da tenker jeg extra virgin-varianten som ikke skal varmes... om studentøkonomien tillater...

Masse lykke til med ønsket vektoppgang!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat