Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-14, 18:47   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chiapudding (melkefri)

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Reknet på det, og må nok skippe og lage denne; det blir ca 15 karbohydrater selv uten bær eller kakao........
For mye karber for min kropp.

Jeg er litt forvirret. I følge f.eks. denne lenken består fibrene i chiafrø kun av 1/4 fordøyelige fiber. Kan man i så fall regne med at det reelle karbohydratinnholdet er på under 10 gram per 100? (Og i følge næringsinnholdet oppgitt her er antall gram kostfiber nøyaktig det samme som det totale karbohydratinnholdet: 38,25)
Det kan jo tenkes at denne varen enda er såpass ny i Norge at den ikke har fått en helt riktig merking mtp. næringsinnhold, men det var jommen ikke lett å skjønne.
Husker det var samme diskusjonen for noen år siden mtp. linfrø. Konklusjonen etter mailer til diverse produsenter og sånn var i alle fall, så vidt jeg husker, at så lenge man ikke knuste frøene, så ville heller ikke karbohydratene kunne taes opp i kroppen. Linfrø, som i likhet med chia er slimdannende, har i alle fall aldri vært noen "partystopper" hos meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat