Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-09, 11:17   #43
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Så flotte nistepakker du lager til ungene dine da Elian!

Jeg er enig med safran i at den det ene eksempelet virket litt lite med 10 mandler og 100g ost. Ellers så er jo eksemplene veldig gode! (Lillebror her hos oss får ofte med omelett og grønnsaker i tillegg til grove skiver med leverposteii bhg og det har vi fått masse skryt for.)

Men det viktigste og mest essensielle spørsmålet her er jo: Er ungen fornøyd med maten hun får, og blir hun mett? I så fall så er det jo bare å ignorere læreren.

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Interessant.

Det er forsåvidt ikke verst at de spiser loff fremfor grovt brød, hvit ris fremfor naturris o. s. v. Raffinerte varianter har mindre av det nasty du finner i korn, f. eks. næringshemmere (fytat, enzymin-inhibitorer), lectin, gluten (i korn), Rice Bran Agglutinin (RBA), Wheat Germ Agglutinin (WGA) og overdrevent mye fiber. De smaker dessuten bedre.

Et tankekors er at indere, selv ikke de mest fattige, spiser naturris. De spiser utelukkende hvit ris, som regel gjæret over natten. På et punkt har de nok sett hvor elendig en mann blir på naturris, og funnet ut at de ikke ønsker noe slikt.

Vil du bremse blodsukkerstigningen, sleng på masse fett, f. eks. meierismør og fet ost, eller en svært fet nugatti.

Forøvrig skjedde jordbruksrevolusjonen for 10,000 år siden. Unger for tusen år siden spiste nok brød. Voksne menn drakk øl, som er en mer næringsrik variant av brød (fordi kornet maltes og gjæres, som frigjør mineraler, omdanner noe gluten og dessuten lager bittelitt B-vitaminer).

Jeg vet ikke om jeg kommer til å sende mine fremtidige unger på skolen med øl, men det er en fin idè.

Dette må være det største bullshit jeg har lest på lenge. Fra begynnelse til ende. Seriøst.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat