Tråd: Oppkarbing
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-10, 23:14   #18
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Oppkarbing

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

ble ikke i dårlig form, snarere tvert imot. Men ser ut til jeg føler at jeg heller vil gå over til lavkarbo enn hardt på ketolyse igjen.. ser at jeg ligger rundt 60g karbo dag nå uten å gå ned i vekt og med mye god mat og trening.

men et spørsmål.. noen som vet når kroppen på en måte "nullstiller" seg og glemt vekt tapet de siste mnd? om det noen gang skjer? vil gjerne bli kvitt 5% fett til. gått fra 30% til 18% fett.

Det er ikke bevist at man kan "nullstille" kroppen overhodet, og når det i så fall skulle skje er helt umulig å si. Det mye forskning viser er at kroppen "husker" vekten du har hatt lenge, hvis du har veid f.eks 110 kg over en tidsperiode, vil kroppen forsøke å komme tilbake til den vekten selv om du etter månedsvis med hard slanking har kommet ned i f.eks 80 kg. Hvis du vedlikeholder vekten en lengre periode, holder den stabilt på f.eks 80 kg, vil kroppen "venne seg til" denne vekten og forsøke å holde seg der.

De siste 5% vil nok bli vanskeligere å få vekk enn de første 12% var, du må regne med å bruke litt tid på det. Med tid og hard innsats vil det skje, å komme ned i 13% fett burde gå helt greit for en mann. Tålmodighet og hard jobbing, og du er der!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat