Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-07, 09:36   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle majonesentusiaster!

Ok, nå prøver jeg å forske litt her:

Sitat:

I EU kan tillverkarna idag använda så mycket transfett som de vill i sina produkter. Om varan är förpackad behöver det på förpackningen i innehållsförteckningen bara an*ges ”delvis härdat fett”.

Det står ikke noe om at oljen er "delvis herda", i alle fall.

Mer fant jeg ikke i første omgang, men nå har jeg sendt en søt og hyggelig mail til Lidl, i håp om svar:

Sitat:

Hei!
Jeg er en helseentusiast, og prøver så godt jeg kan å unngå å få i meg varmebehandlede oljer, altså; transfett/ herdet/ delvis herdet og hydrongenisert fett.
Jeg ble veldig positivt overrasket da jeg fant deres majones, Vitakrone, som inneholder 80% rapsolje.
Jeg er ikke så godt kjent med EU-reglementet for å oppgi om det er brukt varmebehandlene oljer, så derfor henvender jeg meg til dere i håp om et svar om hvorvidt rapsoljen i majonesen er varmebehandlet eller ikke.

Ha en god dag, mvh Jorun *****

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat