Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-10, 15:58   #34
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som vet noe om Xtravaganza

Hei,
Ja, kombinasjonen 500 kcal og lite fett er ikke like lett for alle, sett flere som sliter litt der. For oss som spiser ketogent (Ketolyse, Atkin’s induksjon, Skaldemann) så er det viktig å få i oss nok fett.
Mange her inne spiser ketogent selv etter at ønskevekta er oppnådd. De fleste som ikke spiser ketogent ligger på 30-60 kh pr dag og jeg kan vel si nesten samtlige ligger under 72 kh, ref Lutz (boka: Bedre uten brød). Når det gjelder fett så er tommelfingerregelen at jo mer kh dess mindre fett, men den generelle oppfatningen er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettet før man passerer 72 kh, ref. Lutz.
Fortsett å lese om de ulike filosofiene, du lærer masse om lavkarbo på den måten, i tillegg så kan du låne de ulike bøkene på biblioteket. Jeg synes det er viktig at man velger en filosofi som man kan leve med over tid, jeg valgte ketolyse fordi der er det veldig klare regler for hva man kan spise.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat