Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-07, 19:06   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenner fettet som inntas daglig ,men ikke mer

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Personlig er jeg skeptisk til den derre 'du MÅ få karbene dine fra grønnsaker' tankegangen. Jeg har levd nesten mitt hele voksne liv, og mesteparten av ungdommen også, uten å spise grønnsaker, rett og slett fordi det byr meg imot, og da spiste jeg normalt.

Nå som jeg lever lavkarbo skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg må tvinge i meg grønnsaker igjen? Så det gjør jeg ikke. Tar meg en salat en gang iblant, men grønnsaker type brokkoli og blomkål... ikke f***

Jeg er da her for livsstilen, ikke kuren, så det er sagt. Og det er umulig for meg å ha en livsstil jeg brekker meg over.

Det skjønner jeg og det respekterer jeg, men her er det altså snakk om en person som følger Ketolysekuren og senere skal gå over til Atkins. På disse er grønnsaker en viktig del av sammensetningen av måltider/mat. Man kan godt velge vekk grønnsaker, men da følger man IKKE Ketolysrekuren eller Atkins. Da må en finne den kuren/dietten/spisemåten grønnsaker ikke er så viktig på og jobbe seg derfra

For de som går på Ketolysekuren er ikke kostholdet en livsstil enda, det er akkurat det det sies å være - en KUR !

Som Torkil sier:

Sitat:

....... når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat