Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-20, 15:11   #13
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: For lite magesyre?

Vekker opp denne gamle tråden da eddiken har hjulpet min mage også.


Ble skikkelig dårlig og fikk PPI-tabletter hos fastlegen som ikke hjalp og sannsynligvis ødela da min teori er at jeg har for LITE magesyre.


Gikk uten PPI en uke og så testet jeg meg etter tips fra denne siden:
https://www.isbla.no/aktuelt/for-lit...esyre?page=all

Sitat:

Sitrontesten
Drikk saften av en halv sitron på tom mage, dette skal svi i magen om du har nok magesyre. Kjenner du ingen svie, så antyder testen at du har for lite magesyre.
Natrontesten
Ha en t-skje med natron (bikarbonat) i et halvt glass vann, drikk på tom mage. Natron vil reagere med magesyre og danne en rap om du har nok eller for mye magesyre. Raper du ikke innen 15 minutter antyder testen at du har for lite magesyre.
Rødbetetesten
Det er også en tredje test, som kanskje ikke er så kjent, men det er rødbete-testen:
Spis ca 100 gram ferske eller nykokte rødbeter, blir urin litt rødaktig eller rosa etterpå antyder testen at du har for lite magesyre.


Dvs tok sitron- og natron-testene. Begge sierjeg har for lite magesyre.


Hadde vært interessant å høre fra @Kanutten og andre i tråden her hvordan det gikk med magene - hvor raskt kunne dere trappe ned på eddiken?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat