Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 18:53   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

kan man ikke spise variert på lavkarbo da? Merkligste jeg har hørt. Spiser mye mer grønnsaker etter vi har begynnt på lavkarbo. Det er jo ikke en slankekur, men en livsstil. Hvorfor kan ikke barn leve på lavkarbo, det er vell ikke farlig å spise sunnt!

Poenget er at barn bør spise alle typer mat, smake på alt, lære seg å like alt etc.

Når du snakker om å ikke la barnet spise maten som severes i barnehage, men heller lage all maten selv, når du ikke vet hvor mye ditt eget barn spiser til lunsj/ ettermiddagsmat, så skurrer det litt oppe i mitt hodet!

Mange vegetarianere gjør feilen å ikke lære seg nok og ender opp med underernærete barn fordi de selv mener vegetarmat er så sunt. Ikke gjør samme tabben.

Som jeg sa, det kommer sjelden noe godt ut av å nekte barnet og spise den maten det ser rundt seg hver dag! Lær det heller moderasjon, å velge de grove variantene, grønnsaker fremfor frukt osv.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat