Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-14, 12:57   #24
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet: Sjokkfunn om lavkarbo

Jeg begriper ikke hvorfor noen tror at lavkarbo er farlig for friske mennesker, mens det samtidig aksepteres at det er bra og leve lavkarbo når man er syk.
I mitt tilfelle der jeg har en haug med sykdommer, bl.a. diabetes type 1 OG en eller annen merkelig form for insulinresistens (kan ikke bruke insulin til og regulere blodsukkeret), epilepsi, ei lang liste med autoimmune sykdommer, multiallergier, etc., så er lavkarbo redningen for meg, noe de fleste leger er enige i og da er lavkarbo plutselig ikke farlig.
Men er man frisk og rask og velger og leve av ren mat, ja da er det farlig

Jeg går med på at det finnes ikke forskning som garanterer at mye protein ikke vil slite på nyrer og lever på lang sikt, men de fleste lavkarboretningene fører ikke til at man øker opp proteinene ekstremt.

Jeg gidder rett og slett ikke kaste bort penger på og kjøpe aviser/blader som uttaler seg om lavkarbo når det helt klart er manglende kunnskap hos artikkelforfatteren.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat