Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-15, 21:00   #12
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Melk trigger smerter?

Opprinnelig lagt inn av Tirill77, her.

Det er veldig mye laktose i vanlig yoghurt ja..

Men det er heldigvis ikke det samme som at man nødvendigvis reagerer på det ettersom yoghurt er et syrnet produkt. Jeg er laktoseintolerant og blir MEGADÅRLIG om jeg får i meg en skvett laktoseholdig melk i kaffen (f.eks), men jeg kan spise laktoseholdig yoghurt og rømme i hauger og lass uten å bli det minste dårlig. Dette er veldig individuelt.

Her er Tine sin faktaside om deres laktoseholdige produkter forresten. Sånn om det kanskje kan være til hjelp for noen

Man kan jo reagere på kun kaseinet (melkeproteinet) alene, eller også i kombinasjon med laktose og eller melkefett også. (noen kan f.eks reagere på fløte, men ikke melk og omvendt)

Trilltrall: Du kan jo f.eks kutte meieriprodukter helt en periode og så gjeninnføre gradvis - f.eks starte med ghee og jobbe deg inn på en og en vare og se hva du reagerer på og ikke

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat