Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-11, 13:25   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Ønsker meg selv velkommen

Velkommen og lykke til

Prøver å tråkke forsiktig her, amming og lavkarbo er det mange meninger om - og ikke nødvendigvis så mange streker under noen av svarene.

Jeg er av de som ikke ville være redd for å amme og spise lite karber. Men lurer på om du har ligget lavt på karbohydratinntaket lenge, eller om du har tenkt å senke det raskt/mye mere nå? De fleste stedene jeg har lest så anbefaler de ikke store forandringer akkurat når du fullammer. Det er en bekymring for at miljøgifter lagres i fettvev og frigjøres i større tempo ved overgang til "fettdrift". Om du er åpen og forteller om det, vil du trolig møt en del bekymring på helsestasjon og også her i forumet.

Du må naturligvis bestemme selv. Jeg har lest flere, spesielt i svenske fora, som sier de ammer i ketose - og at barna er sunne, friske og har det veldig bra. Du har jo også en mulighet til å velge å ligge omtrent samme nivå på karbohydratene og senke det etterhvert som barnet får annen næring i tillegg.

Her er noe Hexeberg har skrevet som kommentar til en debatt i Sverige om amming og lavkarbo:

Sitat:

Din kropp trenger 30-40 gram karbo per dag. Hvis du ikkke spiser karbohydrater vil kroppen din lage 30-40 gram hver dag fordi hjernen trenger litt sukker. Istedenfor at kroppen din skal lage dette sukkeret kan du spise det i form av grønnsaker, nötter, bär osv. Når du er gravid er det en voksende hjerne som også trenger sukker. Anbefaler derfor at du öker inntaket av karbohydrater med 5 gram per mnd, slik at du ved slutten av graviditeten inntar ca. 80-100 g. Når du ammer kan du innta samme mengde karbohydrater som i slutten av graviditeten.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat