Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-18, 09:08   #1
Eivind22
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2018
Innlegg: 15
Eivind22 er på en erverdig vei

Fettet virkelig sundt?

Etter en tur til fastlegen i dag så er han sjokert over fett inntaket og sier det er direkte farlig, og at fettet fra bacon, smør osv er på linje med palme olje altså det legger seg på innsiden av blod årene så fett er ikke bra men som jeg har lært her så er det om og gjøre å få i seg mest mulig fett for å få i gang forbrenningen av fettet på kroppen ???
Jeg blir ikke klok på dette men det er også en hvis oppfatning i tankene at fett ikke er bra og jeg har aldrig kommet i ketosje eller hva det kalles pga alt fettet osv jeg spiser og grunnen til at jeg går ned i vekt er vel at man ikke er sulten hele tiden slik som før pga alt fettet i bacon osv man får i seg.

Når man får i seg kun 1500 kalorier i døgnet så går man ned okke som og fettet man får i seg har ikke noe med det å gjøre det bare gjør at man ikke er sulten så man kan holde seg på ca 1500 kalorier i døgnet det er ca 1000 kalorier mindre per døgn og det tilsier en vekt nedgang på ca 1/2 til 1 kilo i uka og det har ikke noe med fettet man får i seg tror jeg ? og også at man ligger unna karbohydrater mest mulig er bra, men jeg har gått tilbake til å drikke melk det er godt så 1 liter om dagen er bra jeg går forsatt ned i vekt siden jeg bare er på 1500-2000 kalorier om dagen. Så kan noen bevise at fettet fra smør, bacon osv er sundt? jeg er i vilse her og vet ikke hva jeg skal tro om alt fettet om det virkelig er bra for oss!

Eivind22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat