Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-11, 21:10   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lav-karbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

smgj: Du må ta kostnadene for Erfa selv, ikke sant?

Åja. Men jeg klarte da å få fradrag på skatten for både den og oppfølging hos privat lege i fjor...

Og for min del så er jeg slett ikke sikker på at jeg hadde maktet 100% jobb over noe tid uten å bytte. (Selv om jeg oppfattet at Levaxin hjalp - så hjalp Erfa (og en knallgod lege) på ting som jeg ikke visste var symptomer engang.)

500 stk 125mg (tilsvarer sånn grovt sett 100-120µ levaxin) koster 1700,- hos apotek1. Vanlig dose er mellom 90 og 180mg Erfa. Mange går dessuten på en kombinasjon med 25-50µg levaxin for å få opp t4. Uansett så er ikke den prisen stor dersom det er det som skal til for å få livet tilbake. Det koster dyrt å hangle over tid også.

Mer om priser kan du finne på Sonjas
http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=12893

Ja, og klarer man å
1) Krangle seg til Erfa og
2) Få en spesialist til å søke om den på blåresept (forutsetter at man har plager som ikke forsvant på levaxin, men som gikk bort på erfa) så finnes det folk som har fått også Erfa på blåresept - til slutt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat