Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-13, 07:22   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Prøver å øke litt på karbene (opp til ca 50), men hvilke karbokilder?

Jeg holder jo på med det samme som deg nå - og jeg er helt enig, det er ganske utfordrende å prøve å tenke ut greie måltider/dagsmenyer med omtrent det dobbelte karbohydratinnholdet enn det som har vært vanen i 3-4 år.

Butternut squash = flaskegresskar, forresten. Én av tingene jeg har innført.


Jeg bruker ikke (eller minst mulig) meieriprodukter, og jeg er litt nervøs for belgfrukter. For meg og min kropp har det virket ok å fokusere litt mer på rotgrønnsaker - gulrot, pastinakk, persillerot, kålrot, osv. Hodekål og savoykål er også veldig godt! I likhet med deg har jeg rett og slett ikke kapasitet til å spise sånne kjempemengder som det blir om man heller bare øker på med de kjente, "trygge" over-jorda-grønnsakene.


I tillegg har jeg spist mer bær - blåbær! - og en del honning/kantalupemelon. I det hele tatt så prøver jeg meg frem med litt forskjellig god mat, og tar den vekk igjen umiddelbart hvis jeg opplever ubehag eller unormal sult.


Det er morsomt å utfordres med nye matvarer og måltider etter så lang tid med faste ketogene regler, da. Forfriskende.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat